piątek, 20 listopada 2015

Placki ziemniaczane inaczej

Pisałam o tym już nie raz, na przykład przy okazji placków ziemniaczanych w wersji pieczonej (TU), no ale powtórzę gdyby ktoś nie wiedział, albo zapomniał. Najlepsze placki ziemniaczane robi mój tata i ja nawet nie śmie z nim konkurować. No ale jestem otwarta na ich różne wersje. To jedna z nich. Szybko się robi i dobrze smakują, dzieci moje potwierdziły zjadając je ze smakiem. 

Inspiracja: http://mrspolka-dot.com/na-miska/

Składniki:
0,5 kg ugotowanych ziemniaków
1 jajko
3 łyżki mąki ziemniaczanej
sól
pieprz
bułka tarta
olej do smażenia

1. Ugotowane ziemniaki przeciskamy przez praskę.
2. Dodajemy jajko, mąkę, sól i pieprz i zagniatamy. Ciasto powinno w miarę odchodzić od dłoni.
3. Bierzemy kawałek ciasta, formujemy z niego równe kotleciki i obtaczamy w bułce tartej.
4. Smażymy na dobrze rozgrzanym oleju.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz