piątek, 29 maja 2015

Tarta malinowa

Bardzo się u mnie słodko ostatnio zrobiło, ale nie mam wyjścia. Moje łakomczuchy dopominają się o jakieś ciasteczka, ciastko, coś dobrego (skoro obiad zjedzony). Tym razem kolejny przepis z bunkrowany przeze mnie jakiś czas temu. Lubię tarty, ale muszę mieć nastrój na ich przygotowanie. To sprzątanie po zagniataniu ciasta mnie po prostu czasem zniechęca i stąd może mimo licznych zamówień ze strony członków rodziny, sięgam po nie sporadycznie. Ale smak tej wynagradza dużo :)

Składniki:
Ciasto:
200 g mąki
80 g cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
140 g margaryny
Farsz:
300 g malin (mrożonych lub świeżych)
500 g miękkiego twarogu
150 g drobnego cukru
1 jajko
2 łyżki budyniu waniliowego
1 opakowanie cukru waniliowego
Kruszonka:
50 g margaryny
70 g mąki
50 g cukru

1. Składniki na ciasto kruche szybko i sprawnie zagnieść i wstawić na 30 minut do lodówki.
2. Po tym czasie rozwałkować i wyłożyć nim formę do tarty. Włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec około 25 - 30 minut. 
3. Twaróg wymieszać ze 150 g cukru, cukrem waniliowym, jajkiem i budyniem.
4. Na upieczone ciasto wyłożyć masę serową. Wyłożyć maliny i wszystko posypać równomiernie kruszonką przygotowaną z mąki, margaryny i cukru. 
5. Tartę piec jeszcze 30 minut 1 180 stopniach.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz