poniedziałek, 25 maja 2015

Clafoutis z wiśniami

Przepis na to "ciasto" miałam już w swoim kulinarnym notatniki od bardzo dawna. Wycięłam je z jednego z magazynów lifestylowych, bo jego przygotowanie wydawało mi się łatwe. Teraz przed przygotowaniem go odrobiłam lekcję i rozszyfrowałam co to w sumie jest, bo nazwa brzmi intrygująco. Otóż clafoutis jest to francuski przepis na podanie sezonowych owoców w lekkim i delikatnym cieście. Robi się go bardzo prosto, a skład owoców, można różnie modyfikować. Tym razem zgodnie z przepisem jaki miałam i tym co miałam w zamrażarce, użyłam wiśni, ale myślę, że w sezonie owocowym będę sięgać też po inne. Tym bardziej, że jak piałam wcześniej, chętnych na tego typu nowości i słodkości u mnie w domu nie brakuje. 

Składniki:
3 jajka
75 g cukru
200 ml mleka
100 g mąki
szczypta soli
200 g mrożonych lub świeżych wydrylowanych wiśni
cukier puder do posypania

1. Jajka ubijamy z cukrem. Dodajemy mleko, mąkę i szczyptę soli.
2. Przelewamy do formy na tartę i wykładamy wiśnie.
3. Wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy około 30 minut. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz