środa, 5 marca 2014

Rogaliki serowe z jabłkami

Chodzą czasem za mną jakieś smaki. Ostatnio miałam smak na biały ser i nakupiłam go znaczne ilości, po czym okazało się, że ... chęci na ser mi przeszły i prawie kilogram zalega w lodówce. Dobrze, że swego czasu przepisałam sobie kilka przepisów z notatnika mojej mamusi i pamiętałam, że na pewno jest wśród nich przepis na te serowe rogaliki. Przygotowania ciasta z tych składników okazało się całkiem wdzięczne. Ciasto zagniotło się momentalnie, a rogaliki wyszły pyszne i to nie moja próżność, ale żywe dowody, jakie zgromadziłam patrząc jak ich sporo zjadł mój, niekoniecznie jedzący wszystko, synek.

Składniki:
30 dag mąki
30 dag masła lub margaryny
30 dag sera białego 
2 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3-4 jabłka

1. Mąkę przesiewamy na stolnicę (matę silikonową).
2. Dodajemy pokruszony ser, margarynę lub masło, żółtka i proszek do pieczenia.
3. Wszystko powoli łączymy ze sobą za pomocą noża a następnie zagniatamy ciasto.
4. Wsadzamy je na 30 minut do lodówki. 
5. W tym czasie obieramy jabłka i kroimy je na ósemki pozbywając się gniazd.
6. Schłodzone ciasto rozwałkowujemy i za pomocą filiżanki/kubka wycinamy w nim koła.
7. Na jedną połowę kładziemy jabłko i sklejamy brzegami.
8. Wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy około 25-30 minut.
9. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz