sobota, 18 stycznia 2014

Zawijaski drożdżowe z jabłkiem i rodzynkami

Do tych drożdżowych zawijasków zabierałam się od dłuższego czasu. No ale to mi się drożdże przeterminowały, a to nie było weny. No ale jakoś się w końcu zmobilizowałam, zagniotłam ciasto drożdżowe i korzystając z zapasów duszonych jabłek, pozawijałam trochę. 

Składniki:
Na ciasto:
3 szklanki mąki
15 dag drożdży
2 łyżki brązowego cukru
0,5 szklanki letniego mleka
2 jajka
50 dag roztopionego masła
szczypta soli
Na farsz: 
słoik podduszonych jabłek
3 łyżki brązowego cukru
garść rodzynek

1. Do kubka wlewamy ciepłe mleko. Dodajemy cukier i rozkruszone drożdże. Odstawiam, aby wyrosły.
2. Na stolnicę (w moim przypadku matę silikonową) przesypujemy mąkę. Dodajemy jajka, roztopione masło, odrobinę soli i wyrośnięte drożdże.
3. Całość zagniatamy. Wyrobione ciasto przekładamy do miski. Nakrywamy ściereczką i odstawiamy na co najmniej godzinę.
4. W innym naczyniu mieszamy jabłka z cukrem i umytymi rodzynkami.
5. Wyrośnięte ciasto przekładamy z powrotem na matę. Podsypujemy mąką i rozwałkowujemy na 0,5 cm grubość.
6. Wzdłuż dłuższego brzegu wykładamy farsz i ciasto powoli zwijamy w rulon.
7. Kroimy na plastry o grubości około 2-3 cm.
8. Wykładamy na blaszkę i wkładamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy około 20 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz