środa, 6 listopada 2013

Risotto z dynią i szynka parmeńską

Jakoś unikałam dotychczas robienia risotto, wydawało mi się że za dużo zachodu z tym mieszaniem, dolewaniem, pilnowaniem, ale postanowiłam spróbować. Okazało się, że się myliłam. Danie się robi dość szybko, co więcej smak takiego ryżu, nawet bez dodatków, jest wyśmienity. Ponieważ sezon na dynię jest, naturalnym wydawało mi się jej wykorzystanie jako dodatku. Dodatkowej wyrazistości dodała szybka parmeńska. Całość, nieskromnie napiszę, pycha :)

Składniki:
1 szklanka ryżu
2 szklanki bulionu warzywnego
połowa małej dyni pokrojona w kawałki*
100 g szynki parmeńskiej
sól
pieprz
olej
curry
imbir mielony

1. Ryż wrzucamy na rozgrzany na patelni olej, podsmażamy aż się zeszkli.
2. Mieszając, powoli i stopniowo dolewamy bulionu czekając aż zostanie wchłonięty przez ryż. Czynność powtarzamy, aż zużyjemy cały bulion. 
3. Kiedy ryż już jest gotowy dorzucamy pokrojoną w kostkę dynię oraz szynkę.
4. Doprawiamy solą, pieprzem, curry i imbirem.

* Dynie poddałam wcześniej obróbce termicznej. To znaczy wrzuciłam w kawałkach bez pestek do piekarnika. Po wystudzeniu obrałam ze skóry i pokroiłam w kostkę.



1 komentarz:

  1. Zdecydowanie risotto warte jest "całego tego zachodu", którego swoją drogą wcale nie ma aż tak dużo ;)
    Ostatnio robiłam dość podobne wydanie risotto - i owszem - jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń