niedziela, 10 listopada 2013

Indyk z gruszkami w sosie musztardowo - miodowym

Czasem podglądam Zosie Cudny, zachwycając się jej apetycznymi zdjęciami w skrytości marząc, bym i ja kiedyś weszła na taki poziom smakowitości w jpg. Z przepisów korzystam rzadziej, ale nie ukrywam, że się zdarza, że coś mnie zainspiruje. Tak było tym razem. Zobaczyłam http://www.makecookingeasier.pl/na-obiad/pikantny-indyk-z-miodem-gruszkami-i-swiezym-tymiankiem-kasza-kuskus-z-pietruszka-i-orzechami/ i już wiedziałam, że na pewno to zrobię przy najbliższej okazji. Wprawdzie indyk nie wyszedł mi tak ostry, nie wiem czy nie byłam za oszczędna z tą papryką, stąd pewna modyfikacja  nazwie dania, ale całość zachwyca swoją wytrawnością dzięki gruszkom i ciekawym musztardowo - miodowym sosem.

Składniki:
pierś z indyka (ok. 750 g)
4-5 gruszek
mąka
olej
2 łyżki miodu
2 łyżki musztardy
2 łyżki octu balsamicznego
mielona papryka słodka
mielona papryka ostra
pieprz

1. Pierś z indyka kroimy na cienkie plastry. Doprawiamy solą, papryką słodką i ostrą. 
2. Gruszki kroimy na ćwiartki - ósemki, w zależności od wielkości gruszek i wykrawamy gniazda. 
3. Indyka obtaczamy w mące i podsmażamy na oleju.
4.Do usmażonego indyka dorzucamy gruszki i całość zalewamy sosem przygotowanym z musztardy, miodu i octu balsamicznego.
5. Dusimy wszystko jeszcze około 10 - 15 minut.


1 komentarz:

  1. Mięso i słodki sos, ubóstwiam takie połączenia ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń