sobota, 9 listopada 2013

Razowa pizza z "dyńką"

Przepis już po samej nazwie mnie zachwycił. Pewnie to kwestia mojej ograniczonej kreatywności :), ale przyznaję się, że nie pomyślałam akurat o takim połączeniu. Z wykonaniem dania musiałam czekać aż dwa tygodnie, bo niestety trafiła mi się sobotnia odsiadka w pracy, ze względu na zrobienie "na już" prezentacji, ale to czekanie zostało wynagrodzone super doznaniem smakowym. Nawet mój prawie dwuletni syn zasiadł z nami do stołu z nieporadnym okrzykiem "pica" i wszamał cały kawałek. Przepis zaczerpnęłam z mojego ulubionego od niedawna portalu http://www.kukbuk.com.pl/pizza-z-dynki/, ale od razu napiszę, że musiałam go odrobinę zmodyfikować. Otóż w swojej "spiżarni" posiadałam mąkę razową, ale grubo mieloną i wyrabianie ciasta tylko na jej bazie było koszmarem. Stąd zdecydowałam się na użycie w części maki pszennej. Wydaje mi się, że dzięki temu ciasto zyskało.

Składniki:
Na ciasto
30 g świeżych drożdży
1 szklanka ciepłej wody
1 łyżeczka cukru
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka maki razowej
3 łyżki oliwy
1 łyżeczka soli

Wsad:
purée z dyni
1 mała czerwona cebula
100 g sera pleśniowego
świeżo mielony pieprz

1. W połowie szklanki ciepłej wody z cukrem rozpuszczamy drożdże. Odstawiamy na 15 - 20 minut aby wyrosły.
2. Na stolnicę/do miski przesiewamy mąkę pszenna i dodajemy mąkę żytnią. Dodajemy sól. Mieszamy.
3. Następnie dodajemy wyrośnięte drożdże, oliwę i resztą wody i energicznie wyrabiamy. Przekładamy do miski i ostawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na co najmniej godzinę.
4. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto na cienki placek u układamy na papierze do pieczenia. Na ciasto kładziemy purée z dyni*, pokrojoną cebulę i rozkruszony ser pleśniowy.
5. Pizze wsadzamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika. Pieczemy około 25 - 30 minut. Po wyjęciu z pieca posypujemy świeżo zmielonym pieprzem.

* Tym razem purée z dyni przygotowałam inaczej niż mam w zwyczaju. To znaczy pokroiłam ją na kawałki i usunęłam nasiona. Wstawiałam do piekarnika na 30 minut. Kiedy ostygła usunęłam skórkę i podpieczoną dynię zmiksowałam za pomocą blendera.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz