poniedziałek, 28 września 2015

Bakłażany faszerowany pęczakiem

Pyszne mi to wyszło. To chyba sprawa pęczaku, który jest moją ulubioną kaszą i w każdej konfiguracji, jak dla mnie, smakuje wybornie. Samo nadziewanie mięsem warzyw wszelkich trochę mi się już znudziło, tu z pomocą przyszła niezastąpiona strona http://www.kwestiasmaku.com/przepis/baklazan-faszerowany-kasza-peczak i zabrałam się do działa. Oczywiście nie byłaby sobą, gdybym nie wprowadziła pewnych swoich "ulepszeń". 

Składniki:
3 bakłażany
1 szklanka ugotowanej kaszy pęczak
25 dag mięsa mielonego
1 papryka
1 cukinia
puszka krojonych pomidorów
15 dag sera żółtego
olej
sól
papryka ostra
bazylia
oregano

1. Bakłażany myjemy i kroimy wzdłuż na pół. Usuwamy środek.
2. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy mięso i podsmażamy.
3. Paprykę kroimy w kostkę. Cukinie w plasterki
4. Do miski przekładamy podsmażone mięso, dodajemy pomidory w puszce. Na patelnię wrzucamy pokrojona paprykę, cukinię i podsmażone też przekładamy do miski. Na koniec chwilę na patelni prażymy ugotowany pęczak.
5. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy i doprawiamy przyprawami. Bakłażany nadziewamy i posypujemy żółtym serem. Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy około 30-40 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz