niedziela, 7 grudnia 2014

Dynia z rukolą i słonecznikiem

Naprawdę nie wiem dlaczego, bo ja, jak to ja, mam zupełnie odmienne zdanie w tej kwestii, ale mój mąż zawsze, bez szemrania zjadający wszelkie dania jakie mu serwuj, po zjedzeniu tej sałatki, powiedział "Nie rób jej więcej". Nie muszę pisać, że nie takich słów się spodziewałam, liczyłam na "Pyszne kochanie" lub chociaż "Dziękuję". A tu proszę, taka potwarz. Będę to zrzucała na karb tego, że z racji sezonu, dynia dość często gości u nas na stole :). Może to o to chodziło. No a może ja, w sytuacji gdzie występuje ruccola, której smak uwielbiam, tracę trzeźwość oceny i uznaje, że danie jest po prostu dobre. 

Składniki:
200 g ruccoli
200 g dyni
garść prażonego słonecznika
oliwa z oliwek
ocet balsamiczny
sól
cukier brązowy
curry 
imbir

1. Obraną dynię, kroimy w kostkę, polewamy odrobina oliwy z oliwek, posypujemy curry i imbirem i wsadzamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 20 minut. 
2. Umyta ruccolę wykładamy na talerz, na to kładziemy upieczone kawałki dyni.
3. Całość posypujemy prażonymi ziarnami słonecznika i sosem zmieszanym z oliwy z oliwek, octu balsamicznego, cukru i soli. 



2 komentarze: